۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۳۴۵۹۸۵
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی ریخته‌گری تحت فشار گفت: از نظر فنی پتانسیل و دانش و تولید قطعات در کشور وجود دارد و عمده مصرف کننده تولیدات دایکست صنعت خودروست، اما صنعت خودروسازی به علت عدم پرداخت مطالبات صنعت دایکست را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۵۱۶۰

خودروسازان صنعت دایکست را با مشکل وجه کرد | دانش تولید قطعات خودروی برقی وجود دارد، اما دستگاه تولید نه! +فیلم

 

سیامک فتحی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی ریخته‌گری تحت فشار دایکست ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط اعلام کرد: هسته اولیه این انجمن  سال ۱۳۸۹ بنا گذاشته شد. هدف انجمن این است که محصولاتی با کیفیت و در بالاترین سطوح و قابل رقابت با محصولات خارجی تولید نماید که قابلیت اتصال به چرخه ریخته‌گری تحت فشار دنیا داشته باشد.

اگر قابلیت تولید صنعت داخل را در نظر بگیریم، بالاترین کیفیت در قطعات خودروسازی دیده می‌شود که شرکت‌های دایکست داخلی توانستند این قطعات را تولید و به چرخه تولید قطعات خودرو متصل بشوند، اما در تولید بعضی از قطعات بسیار "های تک" به علت عدم واردات دستگاه‌های مربوطه این قابلیت در صنعت دایکست ایران وجود ندارد.

وی از برنامه‌هایی که انجام می دهند از برگزاری دوره‌های آموزشی با اساتید متخصص چه در داخل و چه در خارج نام برد و گفت: یکی از چشم اندازها و اهداف انجمن دایکست صادرات محصول به خارج از ایران بود و در برهه‌ای از زمان نیز این هدف محقق گردید، ازجمله شرکت رنو که خیلی از شرکت های داخلی را برای تأمین قطعات خود انتخاب کرد، اما بنا به اتفاقات و جریاناتی که شکل گرفت مانند خارج شدن ترامپ از برجام ، باعث ایجاد فراز و نشیب در این صنعت شده است.

انتخاب قطعه سازان رنو از ایران

فتحی ادامه داد: اگر قابلیت تولید صنعت داخل را در نظر بگیریم، بالاترین کیفیت در قطعات خودروسازی دیده می‌شود که شرکت‌های دایکست داخلی توانستند این قطعات را تولید و به چرخه تولید قطعات خودرو متصل بشوند، اما در تولید بعضی از قطعات که بسیار "های تک" می‌باشند به علت عدم واردات دستگاه‌های مربوطه این قابلیت در صنعت دایکست ایران وجود ندارد، اما پتانسیل دانشی آن  موجود است و می‌تواند قطعات با این کیفیت که در تولید خودروهای برقی استفاده می‌شود را در کشور تولید نماید. انجمن دایکست ایران در حال حاضر ۳۶ عضو رسمی دارد اما تعداد حاضرین در صنف دایکست بیشتر از این رقم است.

خودروسازان صنعت دایکست را با مشکل وجه کرد | دانش تولید قطعات خودروی برقی وجود دارد، اما دستگاه تولید نه! +فیلم

 

مشکلات دایکست ایران نه اقتصادی است نه دانشی بلکه...

دبیر انجمن خاطر نشان کرد: از نظر فنی پتانسیل و دانش و تولید قطعات در کشور وجود دارد و عمده مصرف کننده تولیدات دایکست صنعت خودروست، اما صنعت خودروسازی به علت عدم پرداخت مطالبات صنعت دایکست را با مشکل مواجه کرده است و عمده‌ترین مسئله‌ای که باعث شده چرخه تولید دایکست به اقتصاد دنیا متصل نشود نه مسائل دانش و نه می‌شود گفت مسائل اقتصادی است بلکه مسائل سیاسی باعث شده این ارتباط شکل نگیرد. قطعه سازان دایکست ما از صنعت خودروسازی جلو نباشند عقب‌تر از آنها نیستند. اگر سیستم، سالم باشد صنعت دایکست اصلاً نیازی به حمایت خودروسازها ندارد فقط کافیست خودروسازان به تعهدات خود به موقع و در زمان معلوم شده عمل نمایند.

برچسب ها: اصناف انجمن صنفی کارفرمایی ریخته‌گری تحت فشار دایکست متافو قطعه سازان خودرو انجمن خودروسازان
ارسال نظر
آخرین اخبار